Kosmetikabranschen ligger långt före vetenskapen!

I den kosmetiska världen bland ansiktskrämer, schampoflaskor och mascaror går den kosmetikavetenskapliga forskningen framåt med stormsteg. De knäcker koderna för att återerövra ungdomen. De kan vitalisera och rynkminimera. Ofta med hjälp av något nytt grundämne som de uppenbarligen forskat fram i något av sina kosmetikavetenskapliga laboratorium som ligger på platser som Schweiz. Grundämnen med namn som nano-revital-lipidic-fruit-acid eller nuclear-supershimmering-x-factor-totalguard. Man visste inte ens att de fanns och så kan man ändå hitta dem i dessa häpnadsväckande kosmetikaprodukter.

Möjligen kan Schwarzkopfs senaste reklamfilm bidra till en ökad förståelse för hur de kan hitta alla dessa nya grundämnen. Medan vi andra fortfarande harvar runt i tre dimensioner och möjligen kan tänka oss att det finns en fjärde dimension och okej, det kanske finns ett par supersmarta som kan tänka sig att dem finns fem dimensioner om de verkligen tänker efter. Men på Schwarzkopf kan de redan nu reparera hår i inte mindre än SJU dimensioner. Sju.

Om kosmetikavetenskapsmänniskorna har rätt så borde de genast anlitas till världens viktigaste forskning om sådant som växthuseffekter, energi och livsmedelsförsörjning. Det är ett stort slöseri att deras kunskap enbart nyttjas av kosmetikabranschen.